Niet alleen lichamelijk ...

.


... ook geestelijk zit de klad erin. Voor de gewoonste zaken die ik vroeger met de ogen dicht kon, heb ik nu de hulp van Frank nodig. Ik bedoel problemen met de computer. Ik weet dat ik in de 80-er en 90er jaren vaak voor collega's en bekenden problemen moest oplossen. Via de telefoon kon ik hun vertellen welk DOS-commando ze moesten opstarten en wat ze moesten intikken. Ik herinner me nog letterlijk de laatste zin die ik dan uitsprak: "Druk nu op F10, kies 3 en hij doet 't weer!"
Maar soms word ik toch nog 'ns geraadpleegd en m'n gevoel van eigenwaarde krijgt weer 'n injectie.
.

Er zijn soms van die dagen
dat mijn brein maar half werkt.
Ik download gegevens
maar vergeet ze op te slaan.
Recente data zijn verdwenen
en vraag me niet waarheen!
Dan delete ik mijn geheugen
zet gebackupte bestanden terug
en merk dat mijn harde schijf daar boven
nog redelijk werkt.. .
.
Formateren kan nog altijd!