Haal de oude methodes uit de kelder!


Uit de Telegraaf:
Gerenommeerde professoren, psychologen en onderwijzers gaan zelf een volledig uitgewerkte rekenmethode voor leerlingen van de basisschool ontwikkelen.

Enkele reacties:
Eindelijk!! Mijn zoon zit nu in groep 8 en ik erger me mateloos aan de manier hoe er nu wordt gerekend. Staartdelingen, breuken, allemaal op een achterlijke manier. Hoe moet dat als hij volgend jaar wiskunde krijgt. Zo heb je toch geen basis?
Een goede rekenmethode kost helemaal niets!!! Gewoon de methode aanhouden zoals deze zo'n 30 to 40 jaar geleden werd gehanteerd en iedereen in Nederland kan weer rekenen. Ongelooflijk dat hier weer een commissie voor moet worden opgezet, een soort van werkverschaffing lijkt het wel.
Ik heb 30 jaar geleden uitstekend leren rekenen. Wellicht handig om gewoon de oude boeken er weer bij te halen en oude lesmethodes. Die werkten prima. Die commissie kan dus opgedoekt worden.
De OnderwijsInspectie moest zich doodschamen. Zij hebben de invoering van Realistisch Rekenen gestimuleerd! Sinds wanneer heeft een huidige inspecteur verstand van didactiek? Ik dacht dat ik dat had, met 'n opleiding (Oude) KWEEKSCHOOL ! !