Beukenlaan 2 Neer. Hier heb ik 't ontworpen!


Deze week had ik grote problemen met m'n computer. Windows verzocht me om te updaten. Tijdens die procedure kon ik gewoon doorwerken. Ik ging op dat verzoek in, zoals vele keren tevoren. Maar dit keer ging 't fout. Na 'n uur bemerkte ik dat de computer nog steeds bezig was. Hij bleef op één punt hangen. Na nog 'n uur gaf windows 't op en meldde me dat de update maar gedeeltelijk gelukt was en er kans was dat 't systeem problemen kon krijgen. En die kreeg ik! In zulke gevallen roep ik Frank. Hij kwam tot de volgende conclusie: Copieer alle eigen gegevens naar de externe harde schijf, Noteer alle programma's die je wil behouden, dan formateer ik de interne harde schijf. Later zetten we alles weer netjes op de computer.
Godzijdank hoef ik die dingen niet meer zelf te doen. Ik zou 't trouwens ook niet meer kunnen. Ik merk dat ik veel van die gecompliceerde handelingen niet meer beheers. Vroeger kon ik iemand per telefoon helpen met problemen. Men stond toen verstomd dat ik die handelingen blind kon doorgeven. Ik word niet alleen lichamelijk oud maar ook geestelijk takel je af.
De computer doet weer prima. Ik herinnerde me eergisteren dat ik van die computer hierboven, de harde schijf bewaard heb en die moet ergens in 't fietsenhok liggen. Wat stond nog op die schijf? Voor Frank geen probleem en ik heb weer wat te doen. Gisteren heb ik rondgesnuffeld en vond al enkele aardige dingen waar ik mee aan de slag kan.
Als voorbeeld die volgende afbeelding:



Links op m'n blog staat 't logo van de H. Hartschool. 'n Hart met in cirkelvorm geplaatst de H en de S. Dat logo heb ik in de 80-er jaren ontworpen en stond toe op alle schooldocumenten en op alle jubileumboeken. In de 90-er jaren verscheen in 't Neerse weekblaadje "Ons eigen Nieuws" bovenstaand tekeningetje. Ook verenigingen kregen van die simpele plaatjes. Ik was not amused met die ontwikkeling en toen ze op school dat ding als logo gingen gebruiken was voor mij de maat vol. Ik heb getracht uit te leggen dat die afbeelding je reinste kitsch was. Tot 2002 heeft dat "logo" dienst gedaan als logo van de H. Hartschool. Jullie begrijpen nu ook waarom ik m'n eigen logo op m'n Blog heb staan en dat zolang ik blog blijft dat er staan!! Ik dank Microsoft voor de vastgelopen update.